tisdag 12 april 2011

Plånbok i "skinn".

Oj vilken rolig tutorial som jag ramlade över för några veckor sedan.
Jag har hittills inte provat på några andra kortvikningar än den vanligaste så jag tänkte att jag bara måste prova den här.
Sagt och gjort så började jag med den redan förra veckan men kunde inte slutföra den då jag inte hade rätt embossingpulver hemma. Ve och fasa!
Var ju tvungen att slänga in en beställning till http://www.marikashobby.se/ .
I dag så kom äntligen paketet med det jag behövde för att slutföra projektet.
Så här i efterhand så kommer jag inte att använda mig av tejp när jag fäster papperna för att jag tyckte att det blev lite bulligt. Men man lär sig av sina misstag.

Sen var det där med att sy på maskin, hm vet inte hur många år sedan jag använde mig av den.
Efter mycket om och men så blev det i allafall en raksöm men så vidare snygg blev det inte, hihi.

Hur som helst så blev det så här.






Här finns tutorialen som jag använde mig av.

http://www.splitcoaststampers.com/resources/tutorials/fauxleatherwallet/

Må så gott!

/Susanne

8 kommentarer:

  1. så otroligt snygg! Mäkta imponerad!!!!

    SvaraRadera
  2. Den blev jättefin!
    Jag ska nog också testa att göra en liten plånka!

    SvaraRadera
  3. Oj vad snygg! Ska kolla in beskrivningen jag med.

    SvaraRadera
  4. Wow så läcker den blev :)

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket!
    Den var jätterolig att göra.

    /Susanne

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker plånbok! Det ser precis ut som riktigt krokodilskinn!

    SvaraRadera