söndag 17 januari 2010

Söndag

Sitter framför datorn och letar,googlar och skriver.
Tycker att jag inte gör något annat och jag har bara haft lektioner i tre dagar.
Känns inte som om man kommer någon vart med läxorna. Glor på datorn i timmar.....
Håller just nu på med en uppgift i trädgårdskulturens historia som nästan börjar bli klar samtidigt som jag håller på med ett grupparbete om rosornas historia.
Där är jag nog bara halvfärdig. Måste googla och se om jag hittar några bilder att använda och sedan måste jag leta reda på några årtal och renskriva.
Efter det ska det bli en snygg power point presentation av det hela och det tar ju en hel del tid att göra.
Usch, vad allt tar tid.
Är inte heller lätt att sitta och blänga på en datorskärm eller i böcker heller för den delen då jag ser suddigt ibland.
Var igår hos optikern och kollade synen och jag hade ett litet brytningsfel och hon sa att mina ögon blir lätt ansträngda vid "närarbete". Så det är bra om jag använder mig av läsglasögon.
Sagt och gjort så beställde jag ett par Peak brillor och de skulle komma inom ett par veckor.
Så nu sitter jag här framför datorn och ömsom kisar och ömsom gnuggar ögonen för att försöka att se någorlunda bra för att se vad det står på skärmen.
Det tar ju också en hel del extra tid. :-(
Just ja, sen måste jag komplettera två tentamen och börja med ett nytt pinnprov.
Urk, det hade jag nästan förträngt.
Ser i allafall fram emot torsdag då klassen ska åka på studiebesök till Drottningholm och Tulpanens Hus.
Ska bli intressant att se vad det är vi pratar om.
I morgon så får jag nog åka tidigare in till skolan för att hinna med att kolla fakta i skolans böcker, hoppas bara på att bibliotekarien är där så hon kan låsa upp de bokskåp jag behöver komma in i.
Är ganska märkligt att ha alla böcker inlåsta och bara två dagar där det finns personal.
Fast vad vet jag?
Nä nu är det väl dags igen att läsa vidare en stund till i böckerna.

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar