torsdag 2 juni 2011

En hattbox

Äntligen så har jag lyckats få ihop ett alster. :-D
Tiden och inspirationen har inte lyckats infinna sig samtidigt på ett tag.
Jag och maken har blivit inbjudna till grannpojkens 18 års fest nästa vecka så då måste ju bara ett kort tillverkas.
Vår present fick bli ett presentkort på en butik som han gillar och jag ville göra någon form av boxkort eller liknande för att inte avslöja vad det innehåller.
Tycker själv att det är lite tråkigt att bara ge bort ett kuvert.

Surfade runt en del och letade efter något som liknade det jag ville ha men hittade inget som föll mig i smaken så jag mätte, klippte och klistrade efter eget huvud.
Måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet. :-D

Här kommer lite bilder men ni får ursäkta bildkvalitén då de är tagna med mobilen.
Håll till godo!


Framifrån



Inuti




Insidan på locket


Närbild på dekorationerna


Må gott tills nästa gång.

/Susanne

7 kommentarer:

  1. Vad snygg den blev! Kul idé!

    SvaraRadera
  2. jättesnygg älskar den lilla steampunk känslan du fått med :)

    SvaraRadera
  3. Det fick bli lite steampunk för det var de mest "manliga" dekorationerna jag hade hemma märkte jag. :-D

    SvaraRadera