onsdag 11 november 2009

Alldeles för lite tid till scrap.

Vart tar tiden vägen någonstans?
Har inte hunnit med något pyssel alls på jag vet inte hur lång tid som helst. :(
Varken tiden eller orken finns där. Har dock orkat med att köpa nya stämplar, vilket är min drog inom scrapbooking. Jag ÄLSKAR stämplar! Kan man få för många stämplar? Neej tror inte det kan vara möjligt. Har de senaste gångerna jag köpt stämplar försökt hitta några bra kill/manstämplar. Det är inte lätt kan jag säga då många stämplar kan vara en aning "barnsliga" och jag kan känna att det kanske inte passar sig till alla. Jaja, får leta vidare. :-D.

Sitter idag med läxor då jag har en stor hög som ska göras och skickas in snart och dessutom ett prov på vad vintergröna och barrväxter heter på latin. Inte lätt då de flesta barrväxterna tycks se likadana ut. Ska lära mig 46 stycken tror jag att det var. Pust!
Ingen panik här inte, eller ja kanske lite.
Nu sitter jag och planerar en sommarblomsrabatt som har en diameter på 5 m och vad jag vill ha för blommor i den.
Bläddrar och bläddrar i alla böcker jag har om och om igen. Precis när jag tror att jag har nåt så ångrar jag mig. Verkar lida av beslutsångest. Tur att jag har en vecka till på mig att bestämma växtvalet.
Måste fortsätta med läxorna nu då jag hämtar lillkillen hos dagmamman om ett par timmar..

5 kommentarer:

  1. Stackare, hoppas du får läxorn gjorda med lite tid över. Här är det också torka när det kommer till pyssel. Har inte gjort någonting sedan grattis kortet till svärfar. Hua är bara såååå trött just nu och har ramlat i säng runt 22 vilket är helt otroligt... Och till helgen ska vi till Norrland igen vilket känns kul men lite jobbigt... Hoppas att pysselandan kommer tillbaks snart. Ska passa på att fråga om jag kan låna de där julnallarna?

    SvaraRadera
  2. Visst kan du låna stämplarna, bara att komma förbi.
    Sitter med läxor både torsdag och fredag.
    Är inte så konstigt att du är trött nu när du har gått i säng vid 3 senaste tiden...
    Vore bra om man hittade nån inspirerande tävling så kanske man skulle ha en liten morot iallafall.
    Jag har inte ens orkat med att kolla runt.
    I går kom min nya killstämpel i brevlådan. :) Det var fin!

    SvaraRadera
  3. Oj vad sammanhängande det där var, haha. Så trött är jag... :-D

    SvaraRadera
  4. NIX ser du stämplar kan man absolut inte få för många utav *hrm* (min man håller absolut inte med, sicken tråkpotta va´?)
    Fast hade stämplar nu varit en drog tror jag att vi varit ett helt gäng som suttit insydda tillsammans och stämplat kåkväggarna fulla av underbara alster ;o)

    Ha det fint
    kram
    Lian

    SvaraRadera
  5. Tänk vad fint det hade varit på väggarna. ;)
    Sitter nu och funderar på vilka julstämplar jag bara måste ha av magnolia. De är ju för söta.

    Sån tur är har min man inte börjat protestera ännu. :D Under våra 14 år tillsammans så är det han som tjatat på mig att skaffa en hobby så nu vågar han nog inte säga till i första taget. Haha. Stackar´n. :D

    SvaraRadera