lördag 19 november 2011

Hej Karin!

Började pyssla lite i kväll och kom på att du hade efterfrågat lite steg för steg beskrivningar på hur det går till när jag pysslar. Så här kommer lite bilder och information på när jag för första gången altrar en tändsticksask. Den här asken är köpt uppe i Sollefteå i den lokala pysselbutiken som jag inte minns namnet på. :-D


Jag börjar med att mäta hur bred asken är hur hur lång mönsterpappret behöver vara för att gå hela vägen runt asken.


Väljer ut ett papper ifrån Maja Design vilket är en av mina favoriter och tar fram skärmaskinen.


Skär så att bredden blir 8,5 cm vilket är askens bredd.

Chalkar alla kanter med Chestnut Roan.

Limmar pappret med Panduros Quick Glue som jag tycker funkar till det mesta.

Väljer en valfri kantstans och stansar i albumblad. Jag har valt en stans ifrån Martha Stewart som jag köpte på Uppsala mässan häromveckan. Blev otroligt nöjd med den. :-D
Skar ut bårderna ganska nära bården.

Här har jag valt ut ett till mönsterpapper även det ifrån Maja Design. Har bestämt att jag vill att det är 3 cm brett.
Här chalkar jag både mönsterpappret och bårderna.

Såhär ser det ut efter att de är chalkade.

Nu är båda bårderna fastlimmade.

Har limmat dit ett organzaband.

Har valt ut lite blommor som jag tycker matchar färgtemat till tändsticksasken.

Chalkar även blommorna.

Limmar dit dekorationerna.

Nu vill jag ha en tag och några swirlar, båda diesen är ifrån Magnolia och dessa stansar jag ut i min Epic 6.
Chalkar även dessa med Chestnut Roan.

Sätter lite Stickles Star Dust på swirlen för att få lite mer bling på det hela. Det kan man inte få för mycket av. ;-) Älskar glitter och bling!

Väljer att stämpla orden Carpe Diem på tagen. Använder stämpeldynan Staz on och färgen Timber Brown. Stämplar först en gång på ett annat papper och sedan på tagen för att inte få sån stark färg.
Använder en Gelly Roll penna ifrån Panduro för att tillsätta lite glitter på tagens kanter och färgen är Bronze Sparkle.

Så här ser det ut efter glitterpennan.

Klippte till lite 3D tejp och satte på tagens baksida för att få upp tagen lite. Vill ju ha lite volym på alstret. :-D

Hittade en lite hjärtcharm med orden Made with Love på i lådan och fäste den på ett lite större hjärta som jag fått i en goodiebag på någon mässa. Knöt en rosett om det och fäste över tagen och detta fick bli framsidan på tändsticksasken.

Så här blev baksidan med blommorna, swirlen och självklart lite bling. :-D

Närbild på blommorna där jag har använt Stickles Star Dust.
Det var allt för den här gången.

Hoppas att du förstår lite bättre nu Karin. :-D
Kram

Må gott tills nästa gång!

Susanne

2 kommentarer:

  1. Tack susanne för det fina bildspelet! jätte kul att få se hur du gör. Många moment och grejer :) kramis

    SvaraRadera
  2. Varsågod Karin, ja det är några moment som man gör. Nu fick du kanske en lite inblick i hur det kan gå till när man pysslar lite. Kram

    SvaraRadera