måndag 15 april 2013

En kväll- En utmaning!

Vilken skaparlust jag har fått efter Scrapeventet, tjohooo!
Som jag har längtat efter den!

Jag hittade en utmaning på facebook i en grupp som heter En kväll- en utmaning!
som var 

En skiss med tvist samt

Tolka skissen och välj ett av alternativen

1. Gör en monokrom tolkning2. Använd färgcirkeln och välj två morsatsfärger. Dvs. ena färgen i det stora fältet och den andra färgen i det lilla fältet som sitter ihhop med det stora.


Jag är inte så nöjd med hur Tilda blev målad, kan inte riktigt komma överens med att måla med Distress Ink och pensel. Krävs mer övning. Hoppas att jag orkar ta tag i det och öva, öva och öva när jag nu känner pyssel suget igen.

Så här blev kortet
(färg återgivningen blev inte den bästa såg jag i efterhand.)




Stämpel Magnolia
Mönsterpapper Panduro
Hjärtcharm Silverpärla


Tack för mig!

Susanne




2 kommentarer:

  1. Jag tycker du har gjort ett bra jobb med färgläggningen. Det är svårt att få till det och dessutom på bara en timme. Tänk istället: "Åh vad jag är bra. Tänk så bra det här kortet blev på bara en timme".
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tack Malin!

    Ja vad ska jag säga.... :-D Jag får verkligen inte till det att använda pensel och ta färg från Distress dynan. Vi har inte riktigt blivit kompisar än men skam den som ger sig. Det kommer väl tillslut efter en del övning.

    Kanske borde tänka lite i dom banorna men självkritisk som jag är så blir jag väldigt sällan nöjd.
    Borde nog öva på det med? Hihihi!

    Kram

    SvaraRadera