söndag 14 april 2013

Kort i all hast.....



Halloj där!

Ibland finns det tillfällen då jag behöver ha ett kort snabbt som 17 och jag som vanligtvis gör kort personliga har inte en drös liggandes hemma. Alltså de matchar personen som ska få kortet, antingen med favoritfärgen eller hårfärgen på stämpelmotivet.

Då har jag kommit på att jag kan göra "hast" kort och med det menar jag att jag gör ett visst antal kort på så kort tid som möjligt. Första gången hann jag göra tio stycken och nu på Scrap and Pearl event så hann jag bara sex stycken. Det blev desto mer shopping och prat (läs fika) med bordskamraterna. ;-)

I allafall så använder jag mig bara av motiv som jag inte behöver färglägga och jag stämplar på 4CC papper. De flesta motiven är infärgade med Distress Markers förutom den stora textstämpeln som är infärgad med Staz On.

Jag försöker att variera i färg även om kortet har samma motiv som ett annat.
Sen har jag färgat hela pappret med Distress Ink och chalkat sidorna.

Då korten inte är personliga gör att de kan passa vem som helst och jag kan numera alltid ha några kort liggandes tills jag behöver något snabbt.





Bilstämplarna Tim Holtz
Textstämpeln Prima
Kugghjuls die Rox Stamps (tack Malin)
Card stock, brads och Stickles


Textstämpel Tim Holtz
Trollslända Panduro
Hjärt die Magnolia
Charm Silverpärla ?
Blommor, bling och glitterpenna



Textstämpel Tim Holtz
Corner die Quickutz



Chaplin och corner stämpeln Tim Holtz
Skruv brads Panduro?
Chipboard Fjäril med crackle paint



Text stämpel Vilda Stamps
Fjärils stämpel Panduro



Samma som ovan.

Dekorationerna satte jag dit några dagar efter eventet då jag inte hann med det heller innan det var dags att gå hem. Tiden rann i väg. 
Ja, det var det jag hade att visa. :-D

Må gott!

Susanne



3 kommentarer:

  1. Kul att du gjort korten färdigt och visar dem här. Gillar verkligen korten med TH stämplar. Kanske måste satsa på sådant kit ändå för manliga kort. Snyggt blev det med kugghjulen också. Jag gillar dem skarpt!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilka jätte tuffa kort med TH (själv ÄLSKAR jag hans grejer) Gillar verkligen de med fjärilarna :-)

    SvaraRadera
  3. Malin: Det är kugghjulen som gör hela kortet. Tackar! Du får köpa några Tim Holtz stämplar så att du kan få till lite manligare kort. Du kan ha det som en utmaning, ett "manligt" kort. :-D

    Lillian: Tim Holtz har en hel del trevliga saker, försöker att köpa från USA då det är rea och reor är ALLTID trevligt. Då kan man ju passa på att köpa mer. Hehe!
    Har du börjat gilla fjärilar?!?!?!?!

    SvaraRadera