söndag 7 april 2013

Scrap and Pearl Event 2013


I går lördag så var det äntligen dags att åka på Scrap and Pearl Event i Stockholm. Tjohooo!
Klockan var ställd på 06.00 så att jag skulle hinna med att göra mig i ordning och kolla om det var något mer att packa. Micke skjutsade mig in till stan vid 07.30, mycket förväntansfull. :-D



Nu är det nära...


Här ser man en stor del av salen, 
på vänster sida så är det 5 st långbord som inte fick plats på fotot.


Min nya leksak...


Här är goodiebagen som alla scrappare fick när vi kom in.
Alldeles gratis! 


Kvällens inköp.


Lite Maja Design papper måste man ju också ha. 

Sen fick jag även lite gratis grejer från Skaparlusten och även Vilda Stamps när jag hade handlat i deras butiker. Tack för det!
Uppladdningen till datorn krånglar så därför finns det ingen bild.

När jag kom till Annexet så var det redan kö på flera hundra meter, alla med stora väskor dragandes efter sig. Vissa kunde man tro att det hade hela bohaget med sig. ;-)
Efter en halvtimme eller mer ute i kylan så fick jag äntligen komma in och himmelriket öppnade sig.

Långa bord och stolar så långt ögat nådde, 20 st butiker längs med väggarna. Här skulle pengar spenderas. 
Tog mitt pick och pack och placerade mig vid två snälla människor som kom från ända från Umeå, Malin och Sara. Tack för att jag fick hänga med er! Jag hade det väldigt trevligt vid vårt bord och det gick åt en himla massa "huvudvärkstabletter" haha. 

Efter lite uppackning så var det dags för shopping, gick runt ett varv men insåg då att det var för mycket folk för att kunna se allt så jag handlade bara ett stämpelkit då.
Avvaktade tills det var lite mindre folk i butikerna och shoppade runt en andra gång och en tredje och en fjärde.....

Pysseltiden kom ju lite i skymundan så jag hann bara med att göra 6 st kort, jag hade målsättningen på 10 men det fick duga. All annan tid gick åt att shoppa, surra, äta och fika men roligt hade jag. Det kanske kan bli bägge dagarna nästa år? 

När klockan var 21.00 och Micke kom för att hämta mig efter 12 h pysselträff så var jag så trött så att ögonen nästan gick i kors. Var i allafall väldigt nöjd med dagen och all shoppning. 
Tror dock att jag glömde ett akrylblock där så nu måste jag skaffa mig ett nytt annars så blir det inget stämplat och det vore ju dumt. 

Ett jättetack till alla sponsorer för de fina presenterna som vi fick i våra påsar.

Fiskars.com
Bazzillbasics.com
Primamarketinginc.com
majadesign.nu
mariannedesign.nl
basicgrey.com
pagoni.se
slojd-detaljer.se
vildastamps.com
pappersmarknad.se

Även tack till Sofia och Peter med personal som genomförde ett fantastiskt event för alla oss pysselgalna.

Tack och bock!

Kram

Susanne






4 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig lördag! Söndagen var lika underbar, men vi saknade dig vid bordet. De sista av "huvudvärkstabletterna" åt vi upp under resan hem. Av någon anledning behövdes de visst då.

    Shoppade gjorde vi även på söndag...kommer att blogga detta så småningom. La en beställning på vissa produkter efter demon som kommer att bli hemskickat. Handlade massor, men har ändå pengar kvar! Hur gick det till? Bara att spara till nästa års träff :)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för de vänliga orden du skriver om mig. Ni var inte så tokiga ni heller. ;-)

    Klart att det blev lite shopping även på söndagen, du hade ju inte handlat såååå mycket på lördagen, haha.

    Jag har anmält mig till lör-sön nästa år och väntar på bekräftelse från Sofia. Vore verkligen superskoj att ses igen. I såfall så behöver vi nog mer "värktabletter" vid bordet, kanske två burkar minst.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Härlig shopping och visst är Big Shoten underbar :-) Skaffade mig en under hösten och ÄLSKAR den :-)

    SvaraRadera
  4. Lillian: har du köpt en Big Shot också? Hade du inte en groda och en silhouette? :-D

    SvaraRadera